Ako sa ochrániť pred prechladnutím?

Jesenný chlad a vyššia vlhkosť vzduchu v zime, jarná únava, studený letný vietor – celý rok sme vystavení faktorom, ktoré oslabujú imunitný systém, zhoršujú náš tepelný komfort a spôsobujú prienik vírusov do organizmu. Pomocou niekoľkých jednoduchých riešení tomu možno zabrániť.

 

Medicínsky výskum preukázal, že existuje viac ako 200 častých vírusov chrípky a prechladnutia. Neustále sa však objavujú nové a tie známe mutujú. Organizmus preto treba dobre pripraviť, aby sa naučil zvládnuť každého „útočníka“. Ochranu možno zabezpečiť uplatňovaním niekoľkých zásad: obliekať sa vhodne podľa počasia, správne vyvážiť stravu, športovať a piť veľa vody.

 

Pri premenlivom počasí treba zaistiť správnu tepelnú izoláciu tela. Dôležité je obliekať sa vhodne podľa aktuálnych podmienok. Ak vonku fúka, prší alebo teplomer ukazuje hodnoty pod nulou, najlepšie bude obliecť si viacero vrstiev – naobliekať sa ako „cibuľa“. Keď nám bude teplo, jednu vrstvu si vyzlečieme, aby sme sa neprehriali.

 

Posilňujte imunitný systém bez ohľadu na ročné obdobie a v prípade infekcie použite liek OLYNTH®.

Pre obranyschopnosť organizmu je dôležitá aj správna strava – zdravá, bohatá na vitamíny, minerály a flavonoidy. Vďaka ovociu a zelenine (najmä oranžovým a červeným druhom, ako mrkva, paprika, tekvica alebo paradajky) prijímame antioxidanty a karotenoidy, ktoré majú vysoký obsah vitamínu A a predchádzajú chorobám. Surová kapusta a šaláty z nej sú veľkou dávkou vitamínu C, ktorý významne posilňuje imunitný systém. Orechy, klíčky alebo rastlinný olej zas obsahujú antioxidanty prospešné v boji s infekciami. Strava musí byť správne vyvážená a jesť sa musí pravidelne. Posilňuje sa tým imunitný systém.

 

Najlepšou zbraňou proti prechladnutiu je však telesná aktivita, ktorá v sebe skrýva mnoho výhod. Pohyb, čerstvý vzduch a fyzická činnosť utužujú organizmus, vďaka čomu sme menej náchylní na ochorenia. Dobrá fyzická kondícia prináša aj lepšiu náladu, vyššiu hladinu endorfínov a zdravšie telo.

 

V rámci prevencie prechladnutia nesmieme zabúdať ani na odpočinok. Spánok je spojenec zdravia. Každý z nás by mal spávať 7 až 9 hodín denne, aby sa organizmus stihol zregenerovať, posilniť a načerpať nové sily.

 

Štatisticky každého z nás raz ročne postihne prechladnutie. Keď už sa objaví infekcia, je preto vhodné zabezpečiť zmiernenie prvých príznakov a predísť jej ďalšiemu šíreniu. Optimálne je urobiť tak už v prvej fáze vzniku infekcie.

 

Príčinou infekcie, ktorá sa prejavuje nádchou, môže byť napríklad kontakt s chorými, pobyt v nevetraných miestnostiach, oslabenie organizmu, kolísanie teploty alebo oblečenie neprispôsobené poveternostným podmienkam. V situácii, kedy sa trápime s upchatým nosom a zahlienením, je vhodné zmierňovať tieto príznaky pomocou liekov uvoľňujúcich nos.

 

Urobte si test a vyberte si správny liek

 

Je vhodné siahnuť po nosovej roztokovej aerodisperzii OLYNTH® 0,1 % alebo OLYNTH® HA 0,1 %, ktorá vďaka obsahu xylometazolínu rýchlo uvoľňuje nos. Správna strava, pohyb a odpočinok pripravia náš organizmus na boj s vírusmi a posilnia jeho obranyschopnosť, takže sa telo bude môcť účinnejšie brániť pred infekciami.

 

 

Literatúra:

  1. Tylżanowska-Kisiel Joanna, Przeziębienie i grypa, Helion, 2007.
  2. Górnicka Jadwiga, Nie daj się przeziębieniu! Receptury natury, AWM Morex, 2014.
  3. Dr n. med. Filip Mejza, Przeziebienie, Medycyna Praktyczna dla pacjentów, [online] http://grypa.mp.pl/przeziebienie/61668, przeziebienie

Ďalšie články

Domáce spôsoby boja s prechladnutím Štyri fázy vzniku prechladnutia